Programul politic U.N.R.
Capitolul I
Identitatea, continuitatea și locul Partidului
UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE (UNR)
Partidul UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR ), apare ca urmare a abandonării , de către partidele politice din România , a componentei național – patriotice , această componentă fiind identificată, în mod eronat , ca fiind o componentă a extremismului de dreapta ori de stânga .
Deoarece Uniunea Europeană ( U.E.) nu agreează doctrina naționalist- extremistă , dar nu cea națională , partidele politice din România a căror doctrină este confuză , în mod eronat au confundat doctrinele naționaliste – extremiste cu cele național – patriotice , și în permanență s-au ferit în a da o definiție patriotismului local , precum și patriotismului european , născut din înființarea Uniunii Europene .
Unele partide politice din România determină o interpretare periculoasă a conceptului de multi- culturalism , considerând că acest multi – culturalism înseamnă abandonarea valorilor de bază ale societății românești , precum, cultura și tradițiile milenare ale poporului român , originea sa monoteistă și creștină ,rolul determinant a națiunii române în dezvoltarea Europei , a familiei tradiționale și a rolului său determinant în societatea românească , și nu în ultimul rând renunțarea la credința creștin – ortodoxă , greco – catolică și catolică .
Libertatea individuală este confundată , atât conceptual cât și faptic , cu conceptul de libertinism , astfel că societatea românească , la ora actuală , cunoaște o discriminare pozitivă fără precedent .
Abandonarea pilonilor de bază care au dus la formarea națiunii române, și la afirmarea reală a identității naționale a cetățenilor români , de către forțele politice din România , precum și ale aspirațiilor milenare ale românilor de a se afla împreună într-un Stat Național Unitar, a dus și duce la dorința majorității populației de continuare politică a idealurilor naționale , astfel după cum au fost ele gândite și transpuse în practică de către fondatorii Școlii Ardelene , Asociația ” ASTRA ” , precum și a principiilor de bază promovate de către Partidul Național Român din Transilvania , înainte și după anul 1918 .
Partidul UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR ), își asumă obligația de a cultiva și continua ideile promovate de către Petru Maior , Samuel Micu Klein, Papiu Ilarian , Simion Bărnuțiu ,Avram Iancu , Alexandru Vaida – Voievod , Vasile Goldiș, Octavian Goga , Pavel Chinezu ,
Cardinalul Alexandru Todea precum ideile și acțiunile Înalților Prelați , Primul Patriarh al
României Miron Cristea și Episcopul Iuliu Hossu , precum și a tuturor celor care au stăruit la crearea națiunii române într-un Stat Unitar .
Partidul UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR ), a luat ființă și are sediul în apropierea locului de unde pornește Autostrada Transilvania , denumită și Autostrada ” Unirii ” ,Autostradă care va lega inima Transilvaniei de Republica Moldova .
Fiind continuator al ideilor și principiilor doctrinei național- patriotice , Partidul UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR ), este un partid de centru – dreapta , național – patriotic moderat.
Capitolul II
Obiectivele fundamentale ale Partidului
UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR )
Partidul UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR ),constată o continuă degradare a societății românești , ajunsă la un nivel periculos pentru națiunea română, societatea română fiind într-un dezechilibru total , dezamăgirea cetățenilor față de instituțiile Statului și față de clasa politică este fără precedent .
Se constată creșterea urii și a disprețului față de valorile autentice ale națiunii române , față de istoria milenară a poporului român , a legitimității Statului Unitar Român în spațiul Carpato – Dunărean , în ciuda dovezilor istorice care atestă existența poporului român încă de acum 5000 de ani pe aceste teritorii .
Între generații se încearcă cultivarea urii , a lipsei de respect între generații , a copiilor față de părinți , a părinților față de copii , transferul de valori între generații fiind cu bună știință împiedicat .
Educația tinerelor generații este bazată pe fundamente eronate , ineficiente și fără legătură cu valoarea intrinsecă , învățământul românesc fiind unul al supra – teoretizării , fără eficiență și fără aplicabilitate practică .
Conștiința individuală ,conștiința de grup precum și conștiința națională , a fost în totalitate abandonată , urmărindu-se crearea unei noi așa – zis conștiințe, lipsită de conținut , voință și identitate . Se urmărește ca individul să devină ” o unealtă vie fără voință ” , fără personalitate, robotizat , care să răspundă la comenzi și să fie ușor de manipulat .
Principala resursă a națiunii – resursa umană , este folosită pentru dezvoltarea economică a statelor din Vestul Uniunii Europene , în detrimentul Statului nostru , fapt care determină nu numai scăderea demografică a populației dar și scăderea dezvoltării economice a României .
Resursele solului și subsolului sunt exploatate și exportate în stare brută , creând profituri mari pentru companiile din Vestul Europei , dar în același timp creând locuri de muncă pentru populația unde companiile își au industria prelucrătoare ori constructoare, în detrimentul Statului Român și a națiunii române .
Europa este împărțită în două părți , creându-se astfel două entități statale formate din statele bogate din Vestul-Europei și statele sărace din Estul-Europei , cetățeni europeni de rangul I din Vestul – Europei și cetățeni europeni de rangul II și rangul III din Estul-Europei .
Partidul UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR ),va lupta permanent pentru resetarea în
integralitatea sa , a Statului Român , prin reorganizarea fundamentală a instituțiilor Statului , modernizarea și eficientizarea lor , reafirmarea valorilor naționale prin câștigarea respectului față de existența milenară a Statului Român , a respectului față de cetățeanul român ca cetățean al Europei și al națiunii române , exploatarea și prelucrarea superioară a materiei prime și crearea de locuri de muncă capabile să determine reîntoarcerea românilor în țară . Capitolul III
Strategiile politice ale Partidului
UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR )
Pentru îndeplinirea obiectivelor sale principale , a întăririi statului democratic român , prin crearea de instituții statale funcționale și eficiente , potrivit scopului lor ,a redobândirii echilibrului în societate , Partidul UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR ) va implementa și dezvolta următoarele politici publice, privind :
Politica privind Apărarea și siguranța națională
Partidul promovează întărirea și dezvoltarea relațiilor strategice cu NATO , precum și cu structurile Euro – Atlantice , în vederea întăririi și dezvoltării capacităților de apărare privind flancul Nord-Estic al graniței U.E. .
Modernizarea și dezvoltarea industriei de armament , autohtone , capabilă să răspundă la noile provocări, avându-se în vedere situația geo-strategică a României .
Introducerea stagiului militar obligatoriu , pentru o perioadă de 6 luni .
Stagiul militar obligatoriu are și un profund scop social , în sensul că pregătește tinerii pentru o viață socială și familială normală , disciplina militară pregătind individul pentru integrare în societate , dându-i încredere de sine și curaj pentru depășirea momentelor dificile din viața sa .
O generație disciplinată , călită și bine pregătită din punct de vedere fizic și psihic , este baza unui popor disciplinat și garanția unui Stat Român puternic și capabil să se afirme indiferent de vremurile istorice în care se află .
Structurile de siguranță națională care participă la apărarea și ordinea națională , trebuie să aibă un cadru legislativ precis , neinterpretativ, care să concretizeze atribuțiile și modul de acțiune în apărarea integrității și suveranității țării și a ordinii de drept din țară , să respecte organismele de control ale acestora și să nu acționeze decât și pentru respectarea drepturilor fundamentale ale cetățenilor și ale ordinii de drept .
Politica Externă
Partidul va promova respectarea și îmbunătățirea tuturor convențiilor tratatelor și protocoalelor la care România este parte semnatară , precum va întăriri și respecta Tratatul de Aderare încheiat cu U.E.
În acest sens , partidul va avea o politică constantă și fără echivoc , în eliminarea decalajelor dintre statele europene de Vest și cele de Est , de orice natură .
Departamentul de specialitate al partidului , pe politici externe , va promova încontinuu imaginea reală a României , arătând contribuția , de netăgăduit , a poporului român și a cetățenilor săi la dezvoltarea culturii mondiale , a științei , tehnologiei , sportului a rolului său geo-strategic determinant la dezvoltarea Europei .
Respectarea de către toți cetățenii din statele Europene a cetățeanului român , și implicit a poporului român , este principalul obiectiv al politicii externe a partidului, obiectiv din care se desprind componentele de bază care duc la aplicare în concret a tratatului de aderare a României la U.E. .
Politica privind Ordinea publică
Instituțiile Statului care au atribuțiuni de ordine publică trebuie protejate față de tendințele de coordonare și subordonare a unor partide politice sau grupuri de interese economice .
În acest sens partidul va acționa în vederea schimbării legislației organice a structurilor de ordine publică , limitând rolul Ministerului Afacerilor Interne în numirea șefilor acestor instituții , pe criterii politice , selecția și numirea șefilor, urmând să se facă pe bază de concurs , selecția candidaților având la bază criterii profesionale ,juridice și de management ,candidatul urmând a fi un exemplu de comportament, conduită morală , socială și profesională .
Academia de Poliție ” Alexandru Ioan – Cuza ” , precum și alte instituții de învățământ cu același profil , trebuie restructurate și reorganizate astfel încât să fie capabile să pregătească personal cu înaltă calificare , specializat pe compartimentele componente ale sistemului de apărare și menținere a ordinii publice .
Reorganizarea Poliției Române trebuie efectuată prin înființarea Poliției Naționale , cu componentele sale teritoriale , care să aibă drept competență materială infracțiuni săvârșite cu violență , infracțiuni cu prejudiciu material sau moral ridicat , infracțiuni trans-frontaliere , infracțiuni cu un grad de pericol ridicat , și infracțiuni contra ordinii de drept și contra siguranței naționale , după caz.
Poliția Locală care funcționează la nivelul administrației publice locale trebuie să aibă în competență de cercetare și soluționare celelalte tipuri de infracțiuni și contravențiile .
Eficientizarea și profesionalizarea organelor de apărare a ordinii interne trebuie făcută și prin regândirea modului de salarizare și protecție socială a personalului de specialitate și contractual dar și prin prisma stabilității pe funcții , obținute prin concurs , durata unui mandat pentru funcția obținută prin concurs fiind de maxim 4 ani .
Politica privind Justiția
Partidul va promova și respecta principiul separației puterilor în stat , știindu-se faptul că sistemul juridic este garantul respectării drepturilor fundamentale ale cetățenilor și factorul de echilibru al societății românești .
Pentru întărirea independenței judecătorilor , partidul susține necesitatea separației profesionale a magistraților , respectându-se principiul potrivit căruia justiția este înfăptuită de către judecători
.
Așa fiind , judecătorii trebuie să se afle într-o independență absolută față de structurile legislative sau executive ale statului și să aibă reprezentativitate în Consiliul Superior al Judecătorilor .
Consiliul Superior al Judecătorilor , ca organ suprem , reprezentativ al judecătorilor trebuie să numească prin concurs , judecătorii în funcții de conducere în întregul aparat al instanțelor judecătorești .
Președintele României poate refuza de două ori , și numai motivat , numirea prin Decret Prezidențial , numirea pe funcția de conducere a unui judecător .
Procurorii magistrați , trebuie organizați și reprezentați de către Consiliul Superior al Procurorilor , în subordinea Ministerului Public , având în vedere faptul că aceștia fac parte din executiv .
Numirile în funcțiile de conducere, a acestora , fiind similare , ca procedură , cu cele ale judecătorilor .
Rolul principal al Ministerului Public este cel al prevenției săvârșirii de fapte antisociale .
Pentru redobândirea încrederii în justiție, a cetățenilor , partidul va susține modificarea Codurilor Civil și Penal , și a Codurilor de Procedură Civilă și Penală , eliminând astfel încărcarea instanțelor cu dosare care pot parcurge o procedură prealabilă .
Astfel se va mări rolul avocaților și al mediatorilor , prin modificarea Procedurilor Civilă și Penală , în soluționarea unui litigiu de natură juridică într-o procedură prealabilă .
De asemenea , partidul va promova lărgirea competenței materiale a Direcției Naționale Anticorupție , astfel încât , să treacă în competența acestora și infracțiunile fără valoare sau cu valoare mică , săvârșite de către funcționarii publici , cu funcții de decizii de la nivelul administrațiilor publice locale , ori de la nivelul organismelor descentralizate .
Partidul promovează întărirea independenței procurorilor , prin modificarea Codului de Procedură Penală , în sensul că , în cazul în care , procurorul va avea dreptul să renunțe la acuzații , atât pe faza de urmărire penală cât și pe cea de cercetare judecătorească , acesta să nu aibă implicații profesionale , pecuniare ori de altă natură .
De asemenea , partidul va promova întărirea independenței procurorului și prin lărgirea factorului de decizie al acestuia , în sensul , de a aplica sancțiuni pecuniare pentru anumite infracțiuni care vor fi infirmate sau confirmate de către un judecător de cameră preliminară.
Politica privind Sănătatea
Partidul va promova un sistem legislativ menit să încurajeze cetățenii să contribuie la formarea și dezvoltarea bugetului pe sănătate , cultivând acest concept , încă de la primele etape educaționale .
Bugetul de sănătate trebuie să fie de urgență informatizat , astfel încât , investițiile efectuate în acest domeniu să fie transparente și ușor de urmărit de către cetățeni .
Pentru eficientizarea sistemului de sănătate partidul va promova necesitatea privatizării pe secții de specialitate a spitalelor orășenești și județene , cu excepția Spitalelor Universitare precum și a secțiilor care aparțin de universități .
În acest fel , pacienții care sunt asigurați în sistemul public privind asigurările de sănătate , vor putea alege , în funcție de performanță , locul unde înțeleg să se trateze .
În același timp partidul va promova legi care să permită fiecărui cetățean , indiferent de venitul său , să beneficieze de servicii de îngrijire și tratare a oricărui tip de afecțiuni.
Politica privind Administrația publică centralăși locală
Partidul va promova acte normative în reformarea substanțială a administrației publice locale și centrale prin reducerea aparatului central și local și reorientarea profesională a funcționarilor .
Reducerea numărului de funcționari publici va fi determinată de informatizarea masivă a aparatului administrativ central și local , astfel încât cetățeanul să poată beneficia de serviciile sistemului administrativ , într-un termen imediat .
Parteneriatele publice – private vor sta la baza implementării și realizării proiectelor la nivel național și local, scopul administrației publice fiind acela de creștere a calității vieții cetățenilor și nu acela de împovărare cu taxe și impozite , care sufocă atât cetățeanul cât și mediul privat .
Politica privind Educația , Învățământul și Cultura
Obiectivul principal al partidului este acela de a reorganiza în totalitate sistemul de învățământ , atât preșcolar , școlar , preuniversitar și universitar , în sensul transformării învățământului românesc dintr-un sistem super-teoretizat , ineficient , și fără corespondență practică , într-un sistem de învățământ eficient , practic , și care asigură absolvenților cu studii medii și superioare să găsească un loc de muncă potrivit pregătirilor efectuate .
Depolitizarea absolută a sistemului de învățământ și educație națională este prioritatea nr. 1 a partidului , prin promovarea unei legi speciale care să incrimineze penal orice tip de implicație politică în sistemul educațional .
Faptele personale ale unui politician , organizație politică , partid politic , grupuri de interese, de implicare politică în sistemul educațional național trebuie pedepsite cu sancțiuni penale , numai așa sistemul educațional național își va recăpăta sănătatea funcțională .
Pregătirea fizică și sportivă trebuie să fie o componentă esențială a sistemului educațional național , urmând principiul ” minte sănătoasă în corp sănătos ” , motiv pentru care partidul va promova politici privind reînființarea asociațiilor sportive a bazelor și a taberelor sportive atât la nivel de învățământ preuniversitar cât și la nivel universitar .
Partidul va sprijini creșterea rolului culturii în ansamblul educațional , dar și în normalizarea relațiilor din societatea românească prin promovarea valorilor autentice și reafirmarea adevăratelor valori ,indiferent de perioada istorică în care acestea s-au format .
Cercetarea științifică trebuie regândită prin acte normative concrete , astfel încât aportul la dezvoltarea societății românești să fie determinant, știindu-se faptul că poporul român este un popor profund creativ .
Depinderile practice trebuie cultivate și încurajate încă din anii preșcolari , permițând astfel ca la terminarea ciclului preuniversitar , absolvenții să fie pregătiți în a găsi un loc de muncă , și a se integra în ciclul productiv într-un termen scurt, reformatându-se actualul sistem educațional care nu pregătește forța de muncă pentru cerințele actuale de pe piața muncii .
Politica privind Agricultura și Mediu
O politică pe termen mediu și lung în agricultură , precum și pregătirea cadrului legislativ în acest sens , este principalul obiectiv al partidului pe această ramură a economiei naționale , determinat de asigurarea unei alimentații sănătoase a populației .
Sprijinirea micilor fermieri , prin asocierea acestora în vederea prelucrării și valorificării materiei prime ,încheind astfel ciclul producător – procesator – consumator , se va realiza prin acordarea de sprijin financiar și subvenții .
O pondere importantă o va avea reînființarea Institutelor de Cercetare , în domeniul cultivării și protejării soiurilor de plante și cereale autohtone, în domeniul creșterii și protejării raselor de animale autohtone .
Datorită schimbărilor meteorologice fără precedent și a lipsei de precipitații , partidul va promova o politică de reînființare , de urgență , a sistemului național de irigații , folosirea de energie verde , pentru reducerea costurilor de aducțiune și pompare a apei , către asociațiile de fermieri și fermele agricole .
România trebuie să devină ” România verde ” astfel că se vor identifica și elimina sursele de poluare , producția de energie electrică , spre exemplu , se va baza pe surse regenerabile , sprijinind financiar producătorii de energie electrică care folosesc aceste surse regenerabile .
Un program național de implementare și valorificare a resurselor non-poluante , va fi principalul obiectiv pe politici de mediu ale specialiștilor de mediu din partid .
Cu toate acestea însă , partidul nu va încuraja producția de energie electrică prin înființarea micro-hidrocentralelor , deoarece studiile arată că , această formă de producție a energiei electrice are un impact devastator asupra mediului , faunei și florei , cursurilor de apă , amenajate în acest sens.
Programul național pentru ” România verde ” va include și segmentul educațional de natură a implementa o mentalitate în acest sens , pentru o țară curată, educând populația în primul rând pentru reducerea producerii de deșeuri , selecționarea acestora și abia în final reciclarea deșeurilor și a materialelor poluante .
Politica privind Economia și Industria
Principiul de bază care trebuie să guverneze economia românească este acela al economiei concurențiale , adaptată și flexibilă cerințelor și cererilor de pe piața internă și mondială .
Cu toate acestea , este necesară crearea unei economii bazată în principal pe capitalul autohton , care alături de capitalul străin să fundamenteze crearea unui Capital Național , capabil să răspundă oricărei provocări venite dinspre dezechilibrul economiei mondiale .
Industria autohtonă trebuie sprijinită în vederea valorificării în țară a materiilor prime ale solului și subsolului , în sensul de a deveni baza creări de locuri de muncă , bine remunerate , capabilă să asigure un trai decent românilor .
Prin crearea de noi locuri de muncă , asemănătoare cu cele din statele europene dezvoltate , piața forței de muncă autohtone se va relansa , atât prin stoparea exodului forței de muncă românești dar și prin reîntoarcerea în țară a forței de muncă autohtone , cu efect în relansarea economiei românești .
Partidul UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR ), nu va promova nici o politică care să ducă la privatizarea principalilor piloni strategici ai economiei autohtone.
În toate cazurile partidul va promova politici și strategii de înființare a parteneriatelor public – private , de natură a întări și dezvolta Capitalul Național .
Principalul sprijin care se va acorda I.M.M. – urilor , va fi acela de a da un nou înțeles conceptului ” baza de impozitare ” , în sensul introducerii a unui impozit fix pentru intreprinderile mici , a unui impozit diferențiat pentru intreprinderile medii și a unui impozit procentual pentru intreprinderile mari .
Reducerea birocrației la înființarea întreprinderilor mici , a asociațiilor familiale și a intreprinderilor individuale , scutirea acestora , pe o perioadă de 3 ani, de la plata impozitului pe profit precum și subvenționarea în primele 6 luni de la înființare , vor determina lărgirea numărului de contributori la Bugetul Național Consolidat, dar și crearea imediată de noi locuri de muncă , fundamente ale dezvoltării bugetului de sănătate și asigurări sociale .
Obiectivul strategic absolut al Partidului UNIUNEA NAȚIUNII ROMÂNE ( UNR ) este acela de a crea o Românie puternică și respectată , ca Stat cu drepturi depline al Uniunii Europene ,a unei societăți în care normalitatea să fie cuvântul de ordine și în care românii să se știe în siguranță , să aibă un trai decent și să redevină fericiți !